Indexarea naturală este căutarea oricărei afaceri online. Apariția în primele rezultate ale motoarelor de căutare înseamnă câștigarea de vizibilitate, atragerea mai multor clienți, creșterea cifrei de afaceri: un cerc virtuos atractiv și accesibil prin implementarea unei strategii SEO controlate.
Ca bază a fiecăreia dintre paginile site-ului dvs., numele de domeniu este strâns legat de această strategie naturală de indexare. Totuși, diverse motive te pot determina să schimbi numele de domeniu al site-ului tău web: achiziția sau fuziunea de companii, definirea unei noi identități de brand, schimbarea extensiei, alegerea unui nume de domeniu natural mai optimizat pentru SEO. Deci, cum vă asigurați că nu pierdeți tot efortul depus în strategia dvs. SEO atunci când vă schimbați numele de domeniu?
Iată 5 sfaturi pentru a limita impactul schimbării numelui de domeniu asupra indexării în motoarele de căutare:
Păstrați același deținător de nume de domeniu
Pentru a fi referite, paginile unui site trebuie să fi fost indexate de motoarele de căutare. Pentru a face acest lucru, roboții (Google și alții) trec prin fiecare dintre pagini pentru a înregistra adresele URL și a le putea face să apară în paginile cu rezultate ale motorului de căutare (numite și SERP-uri).
La înregistrarea unui nume de domeniu sunt solicitate diverse informații de contact , inclusiv numele deținătorului numelui de domeniu. Unele dintre aceste informații sunt apoi introduse în Whois, un director online care centralizează informațiile legate de adresele IP și numele de domenii. Whois-ul este deosebit de util pentru verificarea disponibilității sau cunoașterea deținătorului unui nume de domeniu.
Crawlerele motoarelor de căutare indexează în mod regulat aceste pagini. Deoarece longevitatea unui nume de domeniu are un impact asupra referințelor sale, este în interesul dvs. să păstrați același nume de înregistrare. Google nu îl va considera ca un nou nume de domeniu, ci ca o prezență permanentă care vă va permite să mențineți SEO.
Creați și declarați harta site-ului la motoarele de căutare
Referința naturală este supusă criteriilor de indexare ale Google. Cu alte cuvinte, pentru a fi bine referit, este suficient să respectați regulile definite de algoritmul Google. Mai ușor de spus decât de făcut, deoarece acest algoritm se referă la o mare varietate de elemente constitutive ale site-ului web și evoluează în mod regulat (dacă nu în mod constant).
Harta site-ului, adică planul site-ului dvs., este unul dintre ele. În formatul unui fișier XML, prioritizează resursele și conținutul legat de fiecare pagină a site-ului dvs. Joacă un rol considerabil în SEO deoarece permite indexarea paginilor cu motoarele de căutare.
Atunci când se schimbă un nume de domeniu, este deci necesar să se creeze (sau să actualizeze) harta site-ului și să o declare motoarele de căutare pentru a accelera procesul de referire a noilor URL-uri. O acțiune realizabilă în câteva clicuri din Google Search Console.
Creați redirecționări 301 către pagini noi
Pentru a vă păstra SEO, este necesar ca roboții motoarelor de căutare să știe unde să găsească conținutul paginilor dvs. vechi. În această configurație, redirecționările 301 (sau redirecționările permanente) sunt valoroase, deoarece fac posibilă legarea fiecărei pagini vechi ale site-ului la paginile corespunzătoare ale noului site.
În acest fel, motoarele de căutare sunt notificate că conținutul vechi a fost eliminat sau mutat pe o pagină nouă. Noile pagini vor fi indexate în locul celor vechi, ceea ce va permite transferul popularității dobândite.
Actualizați backlink-urile
Un alt criteriu luat în considerare de Google pentru a indexa o pagină este gradul de încredere acordat acestei pagini. Backlink-ul, adică link-urile care vin de pe alte site-uri și care îndreaptă către al tău, face posibilă acționarea asupra acestui indice de încredere. Prin urmare, este esențial să contactați site-urile care v-au citat, astfel încât acestea să actualizeze aceste backlink și să vă citeze noul site.
Dacă beneficiezi de un număr mare de backlink-uri și ai puțin timp, favorizează inițial link-urile de pe site-uri de înaltă autoritate, acestea sunt cele care vor avea un impact mai mare asupra SEO-ului tău. Cu toate acestea, vă sfătuim să enumerați fiecare dintre linkurile cu atenție pentru a vă asigura că le tratați pe toate. Un backlink neactualizat generează o eroare 404: sursă de experiențe dezamăgitoare pentru utilizatorul de internet și pierdere de profit în ceea ce privește SEO.
Notificați Google despre schimbarea numelui de domeniu
În cele din urmă, deoarece Google joacă un rol major în referirea naturală a site-ului dvs., este binevenit să îl informați despre schimbarea numelui de domeniu, astfel încât să poată indexa noile adrese la noua adresă URL.
Actualizarea este posibilă direct prin Google Search Console:
- adaugă noul tău site
- declarați că sunteți proprietarul.
Schimbarea numelui de domeniu poate avea un impact asupra indexării site-ului dumneavoastră dacă implementarea acesteia nu este urmată cu atenție. Aplicând aceste 5 sfaturi, veți limita consecințele și vă veți asigura că vă găsiți mai sus în rezultatele motoarelor de căutare. O operațiune delicată, dar esențială pentru vizibilitatea companiei dumneavoastră.