SEO on-page, numit și SEO on-site, se referă la procesul de optimizare a elementelor unei pagini web. Aceste elemente pot fi văzute de utilizatori sau de motoarele de căutare.

De exemplu, SEO on-page implică optimizarea etichetelor meta description, etichetelor de titlu și a altor elemente HTML despre care vom discuta mai târziu și care nu sunt afișate vizitatorilor unui site web. Mai degrabă, aceste elemente sunt folosite de motoarele de căutare pentru a afla mai multe despre conținutul unei pagini și pentru a clasa în mod eficient pagina în rezultatele motoarelor de căutare (SERP – Search Engine Results Pages).

SEO on-page face parte dintr-o strategie SEO generală care include SEO on-page, off-page și tehnic.

Care este diferența dintre SEO pe pagină și SEO off-page

SEO on-page se referă la toate elementele interne sau externe ale unei pagini web. Pe de altă parte, SEO off-page se referă la elementele strategiei dvs. SEO care vă îmbunătățesc clasarea paginii, cum ar fi crearea de backlink-uri. Atât SEO on-page, cât și SEO off-page sunt esențiale pentru dezvoltarea unei strategii SEO eficiente, care să spună motoarelor de căutare că site-ul tău este demn de încredere și credibil, astfel încât să se claseze mai sus în SERP-uri.

O strategie SEO pe pagină poate include următoarele elemente:

  • Conţinut
  • Cuvinte cheie
  • Link-uri interne și externe
  • Imagini
  • Etichete de titlu și etichete meta description
  • Anteturi
  • Etichete alt imagine
  • Viteza site-ului

Pe de altă parte, o strategie SEO off-page s-ar concentra pe următoarele elemente:

  • Crearea de linkuri și postarea invitaților
  • Localizare SEO
  • Social media și relații publice (PR)

De ce este important SEO pe pagină pentru site-urile web de afaceri?

SEO pe pagină își propune să crească traficul organic către site-ul dvs., ajutându-vă să fiți mai bine clasat de motoarele de căutare. O strategie SEO pe pagină cu adevărat eficientă trebuie să ia în considerare totul, de la intenția de căutare până la cuvintele cheie vizate, linkurile interne și calitatea conținutului oferit.

Cu alte cuvinte, dacă vrei să fii clasat mai sus de Google și alte motoare de căutare pentru a concura cu site-urile web concurente, va trebui să investești în SEO pe pagină pentru a îmbunătăți vizibilitatea site-ului tău. Beneficiile SEO on-page pentru site-uri web profesionale sunt:

Îmbunătățiți SEO în SERP-uri

Obiectivul principal al SEO on-page este să vă asigurați că diferitele pagini ale site-ului dvs. sunt mai bine referite de motoarele de căutare. Îmbunătățirea SEO pe Google vă poate ajuta să creșteți semnificativ traficul organic al site-ului dvs. și șansele de a converti vizitatori.

Îmbunătățiți căutarea locală

SEO pe site vă poate îmbunătăți căutarea locală, ajutându-vă să apăreați în rezultatele căutării pentru un cuvânt cheie vizat, bazat pe intenția de căutare a utilizatorului. De exemplu, cineva care caută un restaurant cu hamburgeri ar putea introduce cuvântul „hamburger” pentru a vedea rezultate locale.

Creșteți traficul organic

După cum am menționat, SEO pe pagină poate crește traficul organic, ajutând o pagină de pe site-ul dvs. să se claseze mai sus în SERP-uri. Scrieți etichete metadescriere clare și concentrați-vă pe titlul paginii dvs. pentru a vă asigura că vă clasați pentru cuvintele cheie relevante pentru a crește traficul și pentru a ajuta utilizatorii să găsească ceea ce caută.

Folosiți cuvinte cheie

Înainte de a începe optimizarea pe pagină, trebuie să găsiți cel puțin un cuvânt cheie relevant pentru fiecare pagină a site-ului dvs.

Optimizarea pe pagină implică concentrarea pe o pagină la un moment dat și scrierea conținutului cu mai multe cuvinte cheie. Acest lucru NU înseamnă repetarea aceluiași cuvânt cheie din nou și din nou, ceea ce se numește „umplutură de cuvinte cheie” și poate determina de fapt Google să-ți penalizeze site-ul.

Umplerea cuvintelor cheie înseamnă că toate elementele de pe paginile dvs. au o cantitate foarte mare de cuvinte cheie. Folosirea aceluiași cuvânt prea des în conținutul site-ului dvs. sau includerea acestuia în adrese URL atunci când nu are sens poate fi, prin urmare, considerată umplutură de cuvinte cheie.

Creați conținut având în vedere cuvintele cheie țintă, dar căutați oportunități de a le include în mod natural sau adăugați variante și sinonime. Există anumite locuri pe o pagină web în care adăugarea de cuvinte cheie este considerată o bună practică SEO, deoarece este legată de o poziție mai bună în rezultatele căutării.

Anatomia unei pagini web

Anatomia unei pagini web

Aceste elemente ale paginii joacă un rol important în transmiterea unui mesaj către cititori și sunt toți factori de clasare. Aceasta înseamnă că Google le evaluează pentru a oferi cele mai bune rezultate de căutare posibile pentru fiecare interogare. Prin optimizarea fiecăruia dintre aceste elemente pentru a include cuvinte cheie, Google și vizitatorii site-ului dvs. vor înțelege mai bine modul în care pagina dvs. oferă un răspuns la o interogare.

Unele dintre aceste elemente joacă, de asemenea, un rol în a vă aduce trafic din SERP-uri; Dacă aveți cuvintele cheie potrivite în metadatele dvs., puteți încuraja utilizatorii să facă clic pe paginile dvs.

Scrieți o adresă URL cu cuvinte cheie

Adresa URL este adresa paginii web pe care utilizatorii o introduc în browser sau la care accesează făcând clic pe un link de pe o altă pagină web (cum ar fi un SERP). Deși adresele URL nu sunt considerate un factor important de clasare, este întotdeauna mai bine dacă adresele URL conțin cuvinte cheie.

Cuvintele cheie dintr-o adresă URL facilitează introducerea și memorarea. Ele transmit un mesaj și îi informează pe utilizatori la ce conținut să se aștepte înainte de a vizualiza pagina.

Ar trebui să utilizați întotdeauna cuvinte cheie în adresele URL pentru a oferi informații despre structura site-ului dvs. De exemplu, adresa URL https://sitexdesign.ro/seo/seo-on-page indică faptul că această pagină face parte din glosarul SEO și este dedicată SEO on-page. Adresa URL va fi mai utilă dacă reflectă structura ierarhică a site-ului dvs.

Ca regulă generală și ori de câte ori este posibil, ar trebui să utilizați adrese URL descriptive, bogate în cuvinte cheie, cu cratime pentru a separa cuvintele.

Includeți cuvinte cheie în eticheta de titlu

Eticheta de titlu este vizibilă în multe locuri importante, spunând utilizatorilor și motoarelor de căutare despre ce este vorba în pagină.

  • În partea de sus a filei browser când vizualizați pagina
  • În SERP-urile cu URL
  • Pe rețelele sociale, când un utilizator partajează o adresă URL

Acesta este unul dintre cei mai importanți factori ai paginilor dvs., așa că merită să investiți timp pentru a-l optimiza.

conectare cuvinte cheie

Alegerea dintre aceste versiuni diferite depinde de conținutul paginii dvs. și de cuvintele cheie pe care le utilizați. Pentru a optimiza etichetele de titlu, este adesea util să analizați SERP-ul pentru a vedea cum se evidențiază concurenții dvs. prin etichetele lor de titlu și pentru a vă ghida strategia.

Lungimea titlului dvs. este, de asemenea, importantă. Google nu are reguli stricte cu privire la numărul de caractere din titlu (este mai interesat de lățimea pixelilor), dar etichetele de titlu, în general, nu ar trebui să depășească 50 până la 60 de caractere.

Îmbunătățiți-vă traficul cu o etichetă meta description convingătoare

Deși sunt considerate parte a optimizării pe pagină, etichetele meta description nu sunt afișate pe pagină. Acesta este de fapt fragmentul de text care apare în SERP sub titlul fiecărei listări.

Funcția etichetei meta description este de a oferi un scurt rezumat al conținutului unei pagini, astfel încât utilizatorii să știe la ce să se aștepte când ajung pe pagina în cauză.

Cu toate acestea, eticheta meta description este o scurtă reclamă a ceea ce este pe pagină și, prin urmare, vă oferă posibilitatea de a atrage utilizatorii să facă clic. Dacă scrieți o descriere atractivă, aceasta ar putea convinge utilizatorii să facă clic pe pagina dvs. în loc să vă viziteze concurenții.

Ca și în cazul etichetei de titlu, există o limită a numărului de caractere pe care Google le afișează în rezultatele căutării, aproximativ 155 de caractere pe dispozitivele desktop și 120 de caractere pe dispozitivele mobile, așa că este recomandabil să vă condensați cel mai important conținut în primele 120 de caractere.

Nu trebuie să aveți o etichetă meta description pentru fiecare pagină de pe site-ul dvs. Dacă nu aveți unul, Google va căuta conținut direct pe pagină. Deși acest lucru nu este optim, poate fi util să rețineți, mai ales dacă aveți sute (sau mii) de pagini de gestionat. Prioritizează paginile tale cele mai importante și asigură-te că toate au etichete meta descriere unice, descriptive și convingătoare, dar nu-ți face griji dacă paginile tale cele mai puțin importante nu au.

Structurați-vă conținutul cu anteturi

În HTML, etichetele H1 până la H6 definesc anteturile. Funcția lor tipografică este de a oferi o structură ierarhică pentru a organiza conținutul pe o pagină. Deci etichetele H2 sunt plasate sub eticheta H1 și etichetele H3 sub etichetele H2. Ar trebui să existe o singură etichetă H1 pe pagină. Etichetele H2 până la H6 descriu subsecțiuni, dar eticheta H1 ar trebui să descrie conținutul principal al paginii.

Importanta ierarhica a anteturilor intr-o pagina web

Pentru detalii, puteti accesa articolul „Folosirea etichetelor H1… H6

Google folosește H1 ca factor deoarece este în general un element eficient în determinarea conținutului unei pagini. Prin urmare, includerea cuvintelor cheie în H1 vă va permite să vă îmbunătățiți SEO pe pagină. Dar trebuie să luați în considerare și ușurința sa de utilizare pentru a vă asigura că H1-urile vor fi utile și pentru utilizatorii care ajung pe pagină.

De exemplu, în paginile categoriei de comerț electronic, numele categoriei este adesea folosit ca H1, cum ar fi „Adidași și pantofi pentru femei”, în timp ce pe paginile de produse, H1 este de obicei chiar și numele produsului, cum ar fi „Nike Air Force 1”.

În unele cazuri, H1 poate fi cuvântul cheie pe care doriți să îl vizați. În alte cazuri, poate fi necesar să vă mulțumiți cu ceva mai ușor de utilizat, dar încă relevant pentru cuvintele dvs. cheie.

Utilizați imagini și atribute alternative

Imaginile sunt un aspect important al oricărei pagini web. Acestea permit transmiterea vizuală a unui mesaj și blocuri separate de text pentru a îmbunătăți lizibilitatea paginii.

Deși suntem capabili să înțelegem rapid semnificația sau mesajul unei imagini, computerele nu sunt la fel de bune să o facă (cel puțin nu încă). Prin includerea unui atribut „alt” pentru a descrie o imagine, veți ajuta algoritmii și utilizatorii orbi sau cu deficiențe de vedere să înțeleagă ce reprezintă imaginea respectivă. Textul alternativ este ascuns în HTML și nu este vizibil pe ecran, dar un cititor de ecran îl va putea citi cu voce tare.

Google folosește și contextul suplimentar oferit de text alternativ pentru a înțelege mai bine conținutul paginii. Prin includerea cuvintelor cheie în textul dvs. alternativ, puteți oferi Google informații suplimentare despre relevanța conținutului dvs.

Corpul textului

În ceea ce privește SEO, toate elementele discutate mai sus sunt esențiale: ele formează baza unui site web care poate fi descoperit.

Mai mult, corpul paginii tale web oferă și o oportunitate reală de optimizare. Corpul paginii tale nu limitează numărul de caractere pe care le poți folosi și îți oferă o șansă mai bună de a comunica motoarelor de căutare ceea ce reprezintă conținutul tău.

Pe măsură ce începeți să scrieți o copie a corpului, reexaminați căutările de cuvinte cheie care vă interesează pentru a înțelege tipurile de interogări la care doriți să răspundeți cu acest conținut. Scopul dvs. ar trebui să fie să scrieți un text care să răspundă la interogările de căutare cel mai frecvent asociate cu cuvintele cheie țintă. Procedând astfel, veți include în mod natural variații ale acestor cuvinte cheie în tot corpul paginii dvs., în timp ce creați conținut care va fi util pentru persoanele care vă vizualizează site-ul.

De asemenea, prin înțelegerea intenției interogărilor de căutare asociate cu produsul dvs., puteți adopta un ton care se aliniază cu această intenție. De exemplu, dacă știți că oamenii caută în mod regulat informații despre ceva pe care îl vindeți, textul dvs. poate avea un ton de afaceri și poate include punctele de vânzare ale produsului dvs.

Intenția interogărilor de căutare pe care le vizați vă poate ajuta să vă alegeți conținutul mai înțelept, nu numai pentru textul în sine, ci și pentru designul paginilor dvs. De exemplu, dacă unele interogări indică faptul că cititorii doresc să compare caracteristicile mai multor produse, puteți include un tabel de comparație. Sau, dacă o interogare este ceva de genul „cel mai bun X pentru Y”, puteți include o listă ordonată a acelor produse sau servicii.

Deși puteți scrie articole atât timp cât doriți (ținând cont de cele mai bune practici pentru experiența utilizatorului), cel mai bine este să vă folosiți timpul și resursele cu înțelepciune. Nu este indicat să scrieți mii de cuvinte pentru fiecare pagină a site-ului dvs. În plus, nu va oferi o experiență bună pentru utilizator. Pentru a determina ce lungime ar fi potrivită pentru conținutul dvs., analizați rezultatele căutării online și vedeți ce este deja clasat. Acest lucru ar trebui să vă ofere o idee despre cât de mult conținut ar trebui să produceți.

Evitați să postați conținut duplicat

Ori de câte ori este posibil, faceți ca fiecare pagină a site-ului dvs. să conțină conținut unic. Aceasta include textul corpului, etichetele de titlu, etichetele H1 și etichetele meta description. Făcând acest lucru, vă puteți asigura că toate paginile de pe site-ul dvs. sunt direcționate în mod unic pentru diferite cuvinte cheie și puteți împiedica motoarele de căutare să se confunde.

Imaginați-vă că aveți două pagini cu două categorii de produse similare, dar ușor diferite, cum ar fi „Leașă pentru câini pentru sarcini grele” și „Lea pentru câini pentru sarcini grele”. Să presupunem că ați optimizat site-ul pentru a utiliza diferite nume de categorii în etichetele de titlu, etichetele H1 și etichetele meta description (ceea ce le face unice), dar nu v-ați obosit să schimbați corpul textului.

Acum, cum va alege Google ce pagină va fi afișată în rezultatele căutării? Deoarece copia corporală este aceeași, foarte puțin le diferențiază. În unele cazuri, Google omite complet paginile prea asemănătoare.

La fel, fii atent înainte de a folosi descrierea furnizorului ale cărui produse le vinzi. Conținutul paginii tale va fi identic cu cel al furnizorului, precum și cu cel al concurenților tăi care au făcut același lucru. Din punctul de vedere al Google, dacă nu există nimic care să diferențieze pagina ta de ceilalți, nu oferă nimic unic.

De aceea este esențial ca textul fiecărei pagini a site-ului dvs. să fie unic.

Cum să scrieți conținut optimizat SEO

Termenul „scriere de conținut pentru SEO” sau „scriere SEO” este un nume puțin greșit. Scrierea de conținut pentru SEO implică să scrieți pentru oameni, să răspundeți la întrebări și solicitări pe care le pot avea și să le faceți într-un mod care este util și pentru motoarele de căutare.

SEO pe pagină este punctul tău de plecare pentru a te poziționa bine pe motoarele de căutare și așa vei ajunge să fii listat pentru interogările de căutare potrivite. Dar SEO pe pagină este doar o parte a puzzle-ului și funcționează cel mai bine atunci când este combinat cu o strategie SEO off-site și backlink-uri.

După cum tocmai am văzut, SEO pe pagină include mai mulți factori și elemente care vă pot afecta clasarea. Nu numai că trebuie să găsiți cuvinte cheie relevante și să investiți timp în link-uri interne, structura URL și crearea de titluri și meta-etichete, dar trebuie și să scrieți conținutul paginilor dvs. web pentru utilizatori și motoarele de căutare. Iată câteva dintre cele mai bune practici de urmat pentru a vă îmbunătăți scrierea SEO:

Scrieți pentru oameni

Google are două preocupări: utilizatorii săi și să le ofere o experiență bună. Deci nu ar trebui să scrieți conținutul dvs. doar pentru SEO; mai degrabă, ar trebui să scrieți conținut care poate fi considerat util pentru utilizatori.

Algoritmul Google vă poate spune când nu scrieți pentru oameni, deoarece paginile dvs. nu vor oferi informații detaliate sau răspunsuri complete. Scrierea de conținut pentru oameni vă poate îmbunătăți șansele de a fi listat de Google și de alte motoare de căutare, având în același timp un impact pozitiv asupra ratelor de conversie.

Deși scopul SEO este să se claseze cât mai sus posibil și să crească traficul organic, scopul tău este ca site-ul tău să transforme acel trafic în clienți plătitori; și asta nu se va întâmpla dacă nu scrieți conținut util pentru publicul țintă.

Faceți cercetare de cuvinte cheie

Cuvintele cheie sunt un factor esențial de clasare pentru Google. Așadar, trebuie să faceți o cercetare de cuvinte cheie pentru a găsi cuvintele care se potrivesc cel mai bine cu intenția de căutare și vor atrage mai mulți vizitatori pe site-ul dvs., ajutându-vă în același timp să vă poziționați mai sus în SERP-uri.

Dacă se potrivesc în mod natural, cuvintele dvs. cheie ar trebui să fie folosite în textul corpului, titluri, meta-etichete de descriere și etichete de titlu.

Studiați concurența

Aflați despre ce subiecte scriu concurenții dvs. și cum folosesc SEO pentru a-și conduce afacerea. Credeți sau nu, puteți învăța multe uitându-vă pe site-ul concurenților dvs. , mai ales dacă aceștia sunt indexați pentru cuvinte cheie similare.

De exemplu, dacă vindeți șosete, puteți să vă uitați la cele mai populare pagini pentru a afla despre cuvintele cheie pe care le vizează, lungimea descrierilor produselor lor și numărul de backlink-uri pe care le primește fiecare pagină.

Nu uitați de link-uri

Link-urile interne și externe sunt importante pentru a-ți construi credibilitatea SEO și pentru a ajuta motoarele de căutare și utilizatorii să navigheze pe site-ul tău.

Legăturile externe alungă utilizatorii de pe site-ul dvs., dar sunt și utile și vă ajută să vă construiți credibilitate; ele ajută Google să determine de unde provin informațiile dvs. importante, cum ar fi statisticile blogului dvs.

Pe de altă parte, link-urile interne sunt link-urile care conectează diferite pagini pentru a arăta că acestea sunt legate într-un fel și oferă utilizatorilor și motoarelor de căutare o ierarhie de conținut care îi ajută să navigheze mai bine pe site-ul tău.

Scrieți întotdeauna metaetichete

Etichetele pentru titlul paginii și etichetele meta descriere sunt două metaetichete esențiale pe care ar trebui să le scrieți întotdeauna pentru a vă asigura că Google și utilizatorii înțeleg conținutul paginilor dvs.

Metaetichetele permit motoarele de căutare și paginile de pe site-ul dvs. să comunice. De asemenea, ajută motoarele de căutare să determine dacă o pagină ar trebui indexată și despre ce este vorba.

Eticheta de titlu și eticheta meta descriere vor apărea în rezultatele căutării pentru a ajuta utilizatorii să determine dacă doresc să facă clic pe linkul dvs. Scrieți întotdeauna meta-etichetele ținând cont de utilizatori, pentru a-i convinge să dea clic pe linkul dvs. și să explice ce vor găsi pe pagină.

Organizați conținutul

Conținutul paginilor dvs. ar trebui să fie organizat conform unei ierarhii. Ar trebui să utilizați diferite titluri de-a lungul conținutului pentru a-l organiza în mod eficient și pentru a permite motoarelor de căutare și utilizatorilor să găsească rapid cele mai importante informații. Etichetele de antet pot îmbunătăți, de asemenea, experiența utilizatorului și accesibilitatea site-ului dvs., ceea ce vă va ajuta să vă poziționați mai sus în SERP-uri.